Územní studie jižní paralelní komunikace Beroun – trasa přeložky II/605 

Náplň

Studie proveditelnosti

Popis

Návrh zárubní zdi jako kotvené pilotové stěny z velkoprůměrových pilot Ø 900 mm ve vzájemné osové vzdálenosti 1,50 a délek pilot 6,0-12,0 (max. 15,2m) m. V části zakryté stropní konstrukcí s přesypáním zeminy pro odcloění emisí.
Ve vrcholu zdi jsou piloty spojeny monolitickým ŽB kotevním prahem.
Dále jsou navrženy 1–2 úrovně ŽLB převázek, přes která bude provedeno kotvení podzemní stěny lanovými zemními kotvami.
Prostor mezi pilotami je vyplněn vyztuženým stříkaným betonem C20/25 (SB 25) tl. 150 mm a mezi stříkaným betonem a kamenným obkladem prostým výplňovým betonem C25/30. Líc zdi bude obložen kamenným obkladem na trnech tl. 0,20 m, případně betonovými tvarovkami.
Odvodnění rubu zdi je navrženo svislými drenážemi vloženými do prostoru mezi piloty a odvodňovacími vrty vedenými za rub zdi, zajišťujícími snížení hydrostatického tlaku za rubem zdi v souladu s doporučeními hydrogeologického průzkumu. Svislé odvodňovací drenáže budou zaústěny prozatím šikmým drenážním potrubím na chodník a do štěrbinových žlabů, alternativně je lze svést do podélné drenáže. Pro umožnění údržby svislých drenáží budou v chodníku umístěny proplachovací, inspekční a sběrné šachty. Chodník je určen pro údržbu či evakuaci osob v případě mimořádné události, není určen pro volný pohyb osob.

Termín

III/2019

Investor

Město Beroun (gen. projektant AF City Plan)